vineri, 18 septembrie 2009

Enescu pentru incepatori

Ieri am debutat si noi la Festivalul Enescu.
Eram ca o leguma somnoroasa si expectoranta, dar cum biletele fusesera indelung vanate si disputate, m-am afisat la Sala Palatului.
Am reusit sa tusesc doar in pauza si sa nu aplaud decat la final.

Ce am vazut si, mai ales, auzit:
Sankt Petersburg Philharmonic Orchestra
Dirijor: Yuri Temirkanov
Solist: Helene Grimaud
Rachmaninov - Concertul nr. 2 pt. pian si orchestra in do minor op. 18
Ceaikovski - Simfonia nr. 6 in si minor op. 74 "Patetica"

Despre Simfonia Patetica am citit in ziarul festivalului cum ca Ceaikovschi o considera "cea mai buna si indeosebi cea mai sincera dintre lucrari". La cateva zile dupa prima auditie, compozitorul s-a stins.
Ne-a placut foarte mult si Rachmaninov, motiv pentru care eu reascult acum concertul intr-o interpretare Royal Ph. Orchestra. Curs intensiv.

Sala Palatului nu mi s-a parut potrivita pentru astfel de concerte. Prea spartana si prea putin prietenoasa. Astazi vom merge insa la Ateneu, la concertul de la miezul noptii. Abia astept. Va fi tot "prima auditie".

PS: Efortul lui Paul nu a ramas nerasplatit. Dinamo a batut cu 1-0.

Niciun comentariu: